Otevřený dopis ministru školství k obnovení prezenční výuky závěrečných ročníků SŠ

By Aktuality, Tiskové zprávy

Vážený pane ministře, 

obracíme se na Vás jménem České středoškolské unie, z. s. ve věci obnovení prezenční výuky maturitních ročníků středních škol. Rádi bychom Vás požádali o přehodnocení opatření týkajících se vzdělávání v rámci PES s platností od středy 25. listopadu. Domníváme se, že by spíše než pomoci mohly vzdělávání studentů uškodit.

Číst více

TZ: Distanční výuka poukázala na zastaralost školství, upozorňují středoškoláci

By Aktuality, Články, rozhovory, Tiskové zprávy
Praha, 30. 6. 2020Většina středoškoláků dnes i přes komplikace způsobené pandemií koronaviru úspěšně završila školní rok. Ten se ve své druhé polovině nesl především ve znamení distanční výuky. Tu teď mají studenti i pedagogové možnost zhodnotit – vytanulo totiž na povrch několik skutečností, z nichž nyní mají možnost se poučit; ať už to bylo hodnocení a známkování nebo velké množství učiva, které se z důvodu přehlcenosti školních vzdělávacích programů nestihlo probrat.

TZ: Poslanci vyslyšeli prosby středoškoláků a zrušili povinnou maturitu z matematiky

By Aktuality, Tiskové zprávy
Praha, 6. 5. 2020 – Poslanecká sněmovna dnes schválila novelu školského zákona týkající se zrušení povinné maturitní zkoušky z matematiky a cizího jazyka, která měla být zavedena již od příštího školního roku. Žáci středních škol, kteří v uplynulých týdnech poslali zákonodárcům přes pět stovek dopisů, jsou tak konečně obeznámeni s tím, jak bude jejich maturitní zkouška vypadat.

Otevřený dopis středoškoláků, budoucích učitelů a rodičů

By Aktuality, Tiskové zprávy

Vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci,

obracíme se na Vás jménem České středoškolské unie, hnutí Otevřeno, zastupujícího budoucí učitele, a Fóra rodičů ve věci vládní novely školského zákona, která mimo jiné ruší zavedení povinné maturity z matematiky a zachovává současný model maturit, při kterém mají středoškoláci možnost volby mezi matematikou a cizím jazykem. Jakožto organizace zasazující se dlouhodobě o kvalitnější výuku a vzdělávání vyjadřujeme této novele podporu v jejím původním znění.

Číst více

Rozhovor s Františkem Braunerem, držitelem třetího místa v soutěži Global Teacher Prize

By Články, rozhovory
František Brauner je učitelem na Gymnáziu Olomouc – Hejčín, kde vyučuje na anglické sekci Biologii a Chemii. Jeho styl učení je specifický hands-on aktivitami, které se snaží ve svých hodinách hojně používat. Pro svou školu organizuje výměnné pobyty v USA, kde má sám s učením bohaté zkušenosti. V červnu byl oceněn třetím místem v prestižní soutěži Global Teacher Prize Czech Republic.