Výzkumy podporující hodnocení učitelů žáky

Od | Aktuality, Tiskové zprávy, Žákovské hodnocení | Žádný komentář

V souvislosti s tiskovou zprávou Do kariérního postupu učitelů musí být zapojeni i jejich žáci vydáváme článek shrnující dosavadní výzkumy na téma studentské evaluace, jejích výhod a nevýhod a využití při celkovém hodnocení učitelů. Tuto formu jsme zvolili namísto vypisování jednotlivých výzkumných prací pro zpřehlednění orientace v tématu. V článku je vložena analýza National Comprehensive Center for Teacher Quality, která při sumarizaci hodnocení pedagogů studenty srovnává několik dosavadních reprezentativních výzkumů. Totéž v rozsáhlejším textu nabízí přiložení publikace Grissoma a Youngse. Z textů vyplývá, že je-li dotazník správně nastaven, jsou většinově data z evaluace validní a přínosná a měly by být součástí komplexního hodnocení učitele. Toto tvrzení jde v souladu s návrhem uvedeným v tiskové zprávě výše, který požaduje, aby žákovské hodnocení – s nutností správného metodologického nastavení a interpretace výstupů – bylo jedním z kritérií při hodnocení učitele nejen v kariérním řádu (výstupy lze využít ředitelem i k posuzování výkonu učitele při udělování osobních příplatků ve smyslu z. 262/2006 Sb.).

Číst dále

Do kariérního postupů učitelů musí být zapojeni i jejich žáci

Od | Tiskové zprávy, Žákovské hodnocení | Žádný komentář

Praha, 22. září 2016 – Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová vyjednala pro následující rok 2017 o 13,5 mld. korun navíc do rozpočtu pro svůj resort. Hlavní prioritou využití získaných prostředků mají být učitelské platy, které ministryně chce postupně navyšovat až na 130 % průměrné mzdy, tedy na zhruba 37 600 Kč. Na předložení do Parlamentu se současně připravuje novela zákona o pedagogických pracovnících, která nastavuje též nový kariérní řád pro kantory. Základem pro postup mezi třemi úrovněmi s vyššími ohodnoceními je další sebevzdělávání pedagoga ve svém oboru a učitelství. Středoškoláci z České středoškolské unie (ČSU) ovšem požadují, aby se přihlíželo i k jejich hlasu při posuzování, zda učitel skutečně nové metody výuky a odbornosti v hodinách používá. Číst dále

Switch to English

Česká středoškolská unie, z. s.
Plovdivská 3426/9, 143 00 Praha 4
info@stredoskolskaunie.cz
+420 725 510 142

Náš Facebook | Náš Twitter